Bestillinger/forespørgsler, tastet her i shoppen, vil blive endeligt bekræftet fra Proplant.dk ApS. Først herefter er ordre gældende
Fragt- og leveringsomkostninger og -betingelser, vil fremgå af endeligt tilbud eller bekræftelse
Bestilling, ordrer og forsendelse
- Alle priser oplyses ekskl. moms og emballage, ab. Proplant.dk ApS.
- Tilbud er altid frit blivende indtil ordrebekræftelse eller skriftlig accept foreligger.
- Mundtlige, herunder telefonisk opgivne priser, betragtes som tilbud og er frit blivende indtil ordrebekræftelse eller skriftlig accept foreligger.
- Tilbudspriserne vedstås i 14 dage fra tilbuddets dato. I højsæson tages der dog forbehold for mellemsalg (dvs. udsolgt fra producents side)
- Tilbudsprisen er givet under forudsætning af samlet ordre hos os
- Leveringstid, der kan variere efter sæson, aftales pr. ordre.
- Bestillinger er bindende og modtages under forbehold af tilfredsstillende kulturer og enhver form for force majeure. Regulering af pris kan forekomme jævnfør konjektur og inflation.
- Priser er altid givet under forudsætninger for aktuelle fragt-, leverings-, og produktionsomkostninger og kan ændres i takt med konjektur og inflation.
- For ordrer der flyttes til en senere sæson (skæring 30. juni) kan pris reguleres jfr. markedspriser for planter.
- For ordrer, hvis levering strækker sig over flere sæsoner, (forår/efterår/forår ect.) kan pris på nogle varer, reguleres jfr. markedspriser for planter og omkostninger for opbevaring og pasning.
- Vi sender til hele Danmark 3-10 dages leveringstid efter bestilling.
- Fragt sker på købers risiko. Proplant.dk ApS har intet ansvar ved forsinket levering og skader under transport. Det er muligt at tegne en forsikring af planterne under transport.
- Planterne pakkes, under hensyntagen til varens art, i skovsække, på paller eller på CC-container, medmindre andet aftales.
- Pakning, paller, plastkasser og øvrigt emballage faktureres til kostpriser.
- Plastkasser og genbrugs paller krediteres ved returnering med 90% af fakturaprisen.
- Kunden forestår returnering af plastkasser og genbrugs for egen regning.
- Ordre under 1000 kr. ekskl. moms kan tillægges gebyr på 200 kr
Levering, håndtering og reklamation efter modtagelse
- Ved ændring af leveringstidspunkt fra efterårssæson til efterfølgende forårssæson, kan der tillægges et opbevaringstillæg på 10%.
- Ved ændring af leveringstidspunkt fra forårssæson til sommersæson (1/6 - 31/7) kan ordren tillægges et tillæg på 3% pr. påbegyndt halve måned.
- Ved ændring af leveringstidspunktet fra forårssæson til følgende efterårssæson, forfalder betalingen for leverancen pr. 1. juni. Omkostninger vedrørende opbevaring og kultivering betales efter levering.
- Reklamation over synlige mangler/skader og fejlsorteringer skal fremsættes inden 3 dage fra planternes modtagelse og inden disse plantes. Planterne tages kun retur, såfremt de ikke på nogen måde er forringet ved opbevaring hos kunden. Begrundes en reklamation med udtørring, skal denne reklamation fremsættes straks ved modtagelsen af planterne.
Betaling, garanti og sortering
- dk ApS` erstatningsansvar kan ikke overstige det fakturerede beløb og Proplant.dk ApS hæfter ikke for eventuelle følgevirkninger af berettiget reklamationer.
- Hvor intet andet er aftalt er betaling altid netto kontant ved varens modtagelse.
- Ejendomsret til det købte forbliver sælgerens, indtil hele købesummen er betalt iht. §18 Lov om køb på kredit.
- Garanti for vækst ydes ikke, da plantehåndtering, pasning og klima har indflydelse på væksten og er udenfor Proplant.dk ApS` kontrol.
- Restpartier af planter tilbagetages ikke.
- For sortsægthed garanteres indtil fakturapris.
- Sortering og bundtning sker i henhold til Danske Planteskolers plantestandard eller efter aftale.
- Betaling af vores tilgodehavende, skal foregå digitalt over netbank.